2007

Jaha, om man skulle ta och skriva lite om året som har gått. Det har trots allt varit väldigt händelserikt.

Januari

Jag åker till USA för första gången i mitt liv för att hälsa på brorsan i New York. Åhh, vilket underbart ställe! Shoppingen var helt lovley! New York is the place!

Februari - mars

Jobbar på i Stockholm som vanligt.

April

Färgar mitt hår hos frisören i SOUK gallerian. BIG MISSTAKE!
När jag går ut därifrån ser jag ut som om jag färgade mitt hår för 10 år sedan och struntat i utväxten. Går tillbaka och blir lovad att dom ska fixa det utan kostnad. Dagen efter ringer de och säger att jag får betala om de ska göra nått. Tar med mig mamma som ser till så de håller vad de lovat. Blev lite bättre men LÅNGT ifrån bra.
Amatörer!!!

Maj

Ramlar och slår ut min framtand på Emmas 20-årsfest. (Bra jobbat Fanny!)
Finns bara ett ord för detta: H E M S K T !!!!

Juni

Åker till Barcelona över midsommar. Härlig stad men resesällskapet klagade sig igenom hela resan. Tjoho!

27 juni:

Fyller 20 år. Börjar dagen hos frisören som fixar till mitt hår, sedan vidare till systemet och köper lite bubbel och därefter hämta upp min nya lilla svarta klänning. Hem och fixar jordgubbstårta och fikar med Annika och barnen. Sen bjuder de mig på middag på min favorit restaurang i Djursholm. På kvällen tar min storebror med mig till Café Opera på kändisfest (WE´s realase party för deras hörlurar)
FANTASTISK DAG!

Juli

Får 4 veckors semester som spenderas hemma i Karlshamn. Härligt!!!

Augusti - September

Åker tillbaka till Stockholm igen. Emma kommer och hälsar på mig i Stocksund. Jätte kul!! Håller på för fullt med min au-pair ansökan och tackar till slut ja till den tredje familjen jag blir matchad med. Familjen Thompsson-Agura i Wilton, Connecticut. En timme från NYC!

Oktober

Åker till Oslo. Det ENDA trevliga med den resan var att träffa mina släktingar Maria & Lovisa.
Sa upp kontakten med personen jag hälsade på (samma som i Barcelona) när hon visade sin rätta sida genom att lämna mig helt själv inne i Oslo när vi skulle ut på kvällen.


November

Är ledig en vecka så då passar jag på att åka hem till Karlshamn och vila upp mig efter hemska Oslo resan.

December

Min sista tid i Stockholm. Känns tungt. Min braiga tandläkare i Danderyd fixar det allra sista med framtänderna. Blir bjuden på middag på T.G.I Friday min sista kväll i Stockholm. Säger hejdå till barnen jag passat i 1,5 år....


2008 kommer nog bli ett bra år. Jag hoppas det iaf även fast det blir grymt jobbigt att bo så långt ifrån allt man är van vid. Kommer sakna alla hemma i Karlshamn och i Stockholm så mycket!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0