9 veckor kvar

Imorgon är det endast 9 veckor kvar tills jag flyttar till Connecticut, USA. Jag är övertygad om att det kommer bli bra. Familjen jag ska jobba som barnflicka hos verkar super snälla och trevliga. Och Wilton, staden som jag ska bo i, ligger bara en timme från New York så jag kan hälsa på min storebror i Brooklyn ofta. Ser verkligen fram emot att få återse NYC igen. Jag älskar den staden!

369606-1

Var på banken och växlade till mig dollar idag. Det gäller ju att passa på när den är så här låg. På torsdag ska jag (med lite hjälp av mamma) fixa det sista med mina visum-papper. Allt måste vara klart tills jag ska till ambassaden på intervju om ett par veckor. Sen ska jag beställa boken Swedish Homecooking In America i present till mina värdföräldrar John & Vivian. Till barnen vet jag fortfarande inte vad jag ska köpa, lite klurigt. Men kanske Pippi Långstrump böcker hade funkat? Äh, jag kommer nog på nått! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0