Visum!

Igår var jag på ambassaden. Fick köa ute i minusgrader 1 timme och därefter ca 1,5 timmes väntetid till innan allt var klart. Och nu har jag varit och hämtat mitt pass på posten. Visumet är så tjusigt så!
Men oj va nära det är nu. 47 dagar liksom. Ingenting ju! Fick världens ångest igår utanför ambassaden. Klarade inte ens att kolla på den amerikanska flaggan. Det är så overkligt att min USA resa som jag drömt om så himla länge blir av. Det var den drömmen som fick mig att orka ta mig igenom gymnasiet. Just därför känns det extra viktigt . Drömmar är till för att förverkligas.

Och nästa dröm på tur är hotell-utbildning utomlands. Jag vill, jag kan, jag ska. Och USA-året (åren?) är ett steg i rätt riktning. Flytande engelska och 6 amerikanska högskolepoäng i användbara hotell-karriär-gynnande-kurser. Det tackar vi för!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0