Re-match

Jaha, nu ska alltsa jag ocksa gora en re-match.
Tusentals au-pairer har gjort det fore mig och nu ar det min tur.
Jag trivs helt enkelt inte i min familj, vi ar sa olika.
Sjalvklart tycker jag om familjen men att standigt ga runt med en klump i magen ar inget jag tanker gora i ytterligare 9 manader. Nej tack!
Dessutom saknar jag att BO MED ANDRA MANNISKOR!
Jag har aldrig bott sjalv innan. Det ar faktiskt otackt!

Ringde min counsler ikvall och berattade att jag bestamt mig. Da sa hon att min vardmamma ocksa hade pratat med henne om en re-match. Jag ville forst vanta med att beratta for min vardmamma men eftersom hon redan var inne pa samma sak sa tankte jag att Loralyn (min counsler) garna fick skota snacket.
5 minuter senare ringer Loralyn tillbaka och sager att min vardmamma blivit forvanad och att hon vill att vi ska "work it out"  Kandes lite snopet.

Men jag har redan bestamt mig. En "forsoksvecka" hit eller dit gor ingen skillnad.
Fasar for att ga in i stora huset imon. Vad ska man saga liksom?
Loralyn kommer och har mote imon vid 5:15.
Kl 8 ska vi fira Christine's 21-arsdag pa restaurangen Papaya Thai i Norwalk.
Ah, sa passande, kommer ju va rodgraten pa middagen.....

Ska ringa Jonathan nu.
Hade nog akt hem om inte han hade bott sa nara....
Och vad skulle jag gjort utan Lina och Christine???!

Jobbade forovrigt over 10 timmar idag. Pa torsdag borjar jag 7 pa morgonen och jobbar till 8:30 pa kvallen.
Nonstop eftersom barnen har lov. VEM UPPFANN SKOLLOVEN?

Ser fram emot att borja om hos en ny BRA vardfamilj. Garna i NYC :-)
Jag jobbar pa det!!!

Mamma och pappa: kan inte ringa er eftersom jag jobbar nar ni ar vakna.
Hors pa mailen, okej?

JAG SAKNAR ER DAR HEMMA!!!

KRAAAAAAAM




Kommentarer
Postat av: Tess

va aupair i new york. alskar den staden. hoppas du far en ny o bra familj.

2008-04-15 @ 05:35:11
URL: http://www.freddetess.blogg.se
Postat av: bitten

Hej Fanny!
Det är klart att det är jobbigt nu, men som du säger - du är inte den första som byter familj.Det är så skönt att du har din organisation att vända dig till, och så förstås att du har Jonathan så nära.
Jag kan förstå att du vill bo tillsammans med en familj. Det kan väl låta mysigt med ett eget hus, men.......
Tänker på dig mycket och skickar en stor lycka -till-kram. Bitten
Thord hälsar också.

2008-04-15 @ 16:43:52
Postat av: lian

äter ostkaka, tänkte på dig då =)

2008-04-15 @ 20:22:10
URL: http://liian.blogg.se
Postat av: Familjen Fältman

Hoppas att det löser sig snart med en ny familj till dig!

Kram från Fältmans

2008-04-16 @ 07:56:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0