Shopping i New York

Skriver bara lite snabbt har for vi ska snart ner till skolbussen.
Igar var jag och barnen ute och at lunch har i Wilton. Jatte mysigt!
Sen akte vi till bion och motte upp Lina och hennes vardbarn. Vi sag filmen "Horton hears a who"
Saaaa rolig. Horton var sa sot! Ojoj, sanna filmer blir man aldrig for stor for!

Sen pa eftermiddagen hade de sina gymnastik/simlektioner som vanligt.
Pa kvallen akte jag, Lina och Christine till Stamford mall for att boka klipp och fargtid.
Sen at vi mex mat som var urgod och satt dar och pratade och skrattade tills de stangde.

I sondags akte jag och Lina till New York.
Val framme pa Grand central tog vi tunnelbanan direkt till Broadway dar alla roliga affarer finns.

Jag kopte en klanning, ballerina skor, pyjamas och 2 toppar. Blev himla nojd :-)
Sen akte vi fran Broadway-Lafayette upp till Times Square.
Jag hade faktiskt aldrig vart dar innan sa det var ju lite kul.
Men gud va turister det var dar. Och svenskar OVERALLT.
Nastan lite laskigt faktiskt.

Vid 7 tog vi taget hem igen. Somnade direkt nar jag kom hem.
Var saa trott!

Idag ar det riktigt varmt ute, tyvarr regnar det. Synd, annars kunde man ju nastan ha solat lite.
Rebecca och Hanna ska forresten komma hit i juni.
Och sa kommer Emma hit i slutet av sommaren och min sota syster kommer forhoppningsvis hit snart ocksa.
Ah, sa kul! Ska hardplugga NYC turistboken sa jag kan guida er i den stora staden.
Tre turist-masten ar:

1. Ga over Brooklyn Bridge
2. Aka Staten Island farjan
3. Aka upp i Empire state building eller Top of the Rock

Och shoppa pa Broadway saklart. (men det vet ju redan du Johanna, fasen va vi shoppade loss dar forra aret. hihi)

Nej, nu maste jag skynda mig!!
KRAM KRAM

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej igen!! Det har inte gått att skriva kommentarer tidigare.
Vad kul du har det!!! Längtar efter att prata en stund. Du ringer väl nån dag? Har du sett mailen jag skickat?

Ha det bra!!! Stor kram från mamma!!

2008-04-01 @ 15:58:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0