Tack men nej tack Ohio

De senaste dagarna har det varit hogsommarvarme har.
Sa otroligt harligt!!
Igar vav jag och barnen pa stranden hela dagen tillsammans med Christine, Therese och deras vardbarn.
Spelade minigolf, sprang runt pa stranden barfota, at glass och gottade oss i solen.
Sen at vi middag pa en pizzeria i Wilton. Faktiskt en Jazz-pizzeria. Det du pappa! Det hade du gillat!
Sen hem igen och kollade pa film innan det var dags for nattning. Jag slutade jobba vid 11 pa kvallen.
Sammanlagt 16 timmar. Ar helt slut idag!

Pa kvallen ringde en familj fran Ohio. Dom hade 2-ariga tvillingar, bodde pa landet och hade 2 bilar som foraldrarna anvande till jobbet varje dag.
Nej tack sa jag.
Aker hellre hem an blir fast i liten hala mitt i landet, utan den minsta lilla havsbris i 35-gradig hetta med tva 2-aringar och ingen bil.
Min version av en mardrom.

Min counsler har skickat min ansokan till counslers pa Manhattan. Hall tummarna ar ni snalla!
Skulle jag hamna dar sa har jag nara till Jonte och nara till Connecticut sa jag kan halsa pa Lina och Christine pa helgerna. Kan tanka mig att det ar outhardligt varmt inne i New York pa somrarna men da har jag ju som sagt pendlingsavstand till CT's underbara strander. Och central park lar man hanga en heeel del i.

Ar tom. villig att stanna har langre an 2 veckor om jag bara hittar en bra familj i New York.
Saa svart kan det ju inte va?

Pa tal om New York sa aker vi imon! Shopping pa dan, fodelsedagsfirande + utgang pa kvallen och Central Park pa sondag. I can't wait! New York ar varldens underbaraste stalle!

Ikvall blir det barbeque hemma hos Christine. Ska bli jatte kul!!
Nu ska jag ga och ata frukost. Liiite sen sadan men har man sovmorgon sa har man!

KRAM

Kommentarer
Postat av: mormor

Nu är det söndagskväll här hemma,så du har väl eftermiddag och är hos Jonathan, jag hoppas att du kan koppla av allt som är jobbigt och njuta av att vara i NewYork.Tänker på dig och håller tummarna,så att allt ordnar sig, kram från mormor.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0