Heaven is a place on earth

Idag fick jag min efterlangtade sovmorgon. Vaknade vid halv 10, utvilad och pigg!
Solen sken och det var lordag. Kan det bli battre? Yes, man kan dessutom aka till IKEA.
Lina kom och hamtade mig vid halv 12-tiden sa da korde vi mot New Haven, dar CT's enda IKEA ligger.
Det tar ca 45 min att kora dit sa det var den forsta langre resan sen jag kom hit. Kul att se mer av staten!

Efter att ha kort liite fel kom vi till slut ratt och det kandes totalt underbart att se gamla harliga IKEA fran motorvagen!
Det kanns ganska otroligt att denna stora mobel kedja startade i lilla lilla Almhult!

Jag kopte en del saker till lagenheten. Faktiskt var detta forsta gangen jag handlade saker till ett "eget" hem. Kandes harligt! Kokshanddukar, servetter, latte-glas, kaffemuggar, varmeljus, skalar osv. Sanna dar roliga saker :-)

Sen kom vi da till alla utlandssvenskar paradis; Swedish food store!
Jag kopte saltlakrits (!!) Marabou, ballerina kex, Ahlgrens bilar, delicatobollar och dammsugare.

Vi kakade aven lunch dar, kottbullar saklart. Tyvarr hade de inte riktiga potatisar, bara potatismos (som vi for ovrigt fick vanta pa i 25 min!) Men kottbullarna i kombination med graddsas och lingonsylt var underbart goda!!!

Sen korde vi hemat igen. Hittade ett nytt kopcenter pa vagen, Trumboll mall sa vi svangde inom dar ;-)
Jag fyndade en morkbla tjock kofta (som blir perfekt att ha kalla sommarkvallar) och en vit blus pa GAP.

Vet ni hur mycket jag langtar efter sommaren nu???
Precis ALLA butiker saljer var & sommarklader. Kul att kopa shorts nu liksom?! Ar ju fortfarande vinter...

Nar vi kom hem till Wilton igen hyrde vi film och kopte varsin creme cheese bagel pa Dunkin Donuts.
Sag The Heartbreak Kid. Sa himla rolig!

Imon ska vi ut och ga en runda i Westport, vid havet. Blir harligt med lite frisk havsluft!
Ska fortsatta med mitt kvallsprojekt nu; organisera min garderob efter farg. Och vika klader.
Det ar jag dalig pa att ta mig tid till att gora!

Bilder kommer!

KRAAAAAAM til er!

Kommentarer
Postat av: mormor

Hej, ursäkta men jag skrev fel igår,det är nu det är söndag-morgon,jag ser att du hade trevligt igår också,med att handla på IKEA bl.a. Kram mormor.

2008-02-17 @ 06:23:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0