New York igen

Mitt internet slutade fungera igar formiddag. Valdigt irriterande faktiskt.
Lina kom hem fran fjallen igar sa da kom hon hem till mig och kollade pa film.
Sen imorse skjutsade hon mig till tagstationen, sa jag skulle slippa ha min bil staendes dar i tre dagar.
Tack snalla du!

Jag var inne i New York vid 1-tiden.
Ringde brorsan och bestamde att jag skulle ga till hans jobb och lamna min resvaska.
Hade bestamt innan att jag bara skulle ga idag och inte vara lat och ta taxi eller tunnelbana.
Sa jag gick fran 42th & Lexington till 26th & 6 ave.
Varen hade bestamt sig for att visa sig i NY for det var stralande solsken och VARMT!
Sa varmt att jag kunde ga i bara GAP koftan. HARLIGT!

HIttade till slut till Perfect Fools och fick traffa Jontes jobbarkompisar.
Jatte kul for de flesta var svenskar och de hade en super fin utsikt over Empire state building!

Sen begav jag mig ut pa stan igen. Fortfarande till fots saklart.

Jag, New York och varsolen!


Kopte ett par jeans och ett par vita tygskor.
Vid halv 7 motte jag upp Jonte igen for att ata middag. Vid det laget varkte mina fotter rejalt.
Efter att ha varit lite oense om vad vi skulle ata (jag ville ha thai, indiskt eller mexikanskt. Jonte ville ha italienskt) sa bestamde vi oss for att aka till Williamsburg i Brooklyn.
Alskar den stadsdelen. SAAA mysigt!
Till slut kunde vi enas om stenugnsbakad pizza. Ett klokt val for det var sa himla gott!

Sen begav vi oss hem till lagenheten. Fick traffa Jontes amerikanska rumkompis for forsta gangen. Han var trevlig.
De sitter och spelar tv spel just nu sa jag far roa mig med att blogga.

Imorgon ska vi ata frukost ute innan Jonte borjar jobba.
Sen ska jag bege mig till antingen Metropolitan eller Guggenheim och kika lite konst.
Beroende pa vadret funderar jag pa att aka ut till Frihetsgudinnan ocksa. Har ju inte sett den i narbild annu.
Ojoj, vad jag ska va kuturell imon da! ;-)

Shopping blir det sa klart ocksa. Aker nog till Soho/Broadway, dar ar de bra shopping!
Kaanske svanger jag inom Century 21 ocksa.
Och sa ska jag mota upp brorsan for att kaka lunch.

Imon kvall hoppas jag pa utgang pa Manhattan, skulle va himla nice!

Vi ska springa ner och kopa nanting att dricka nu. Fanns visst inget hemma.
Lagger in bilder sen!!!

Den dar hemlangtan som jag hade tidigare ar forresten bortflugen nu nar jag far umgas med min bror!
Himla skont, vill ju inte slosa bort den korta tiden har genom att langta hem.
(Men jag saknar fortfarande ER saklart!)

Jag ar ju i NEW YORK, far nypa mig i armen ibland for att fatta.
Och idag har jag varit i USA i 6 veckor. Herregud, va fort det gar.

Veckans basta: Det verkar som Christine ska flytta till Westport!!!
Ahhh, va kul!!!

KRAM KRAM KRAM!

Kommentarer
Postat av: mormor

Åh!!!! vad härligt det verkar vara i New York,ha det nu så jättemysigt.Klarade ni ut det där med kramarna? Här kommer en kram från mormor.

2008-02-26 @ 04:54:48
Postat av: Rebecca

Hade ju inte sagt nej till att vara i NY tillsammans med dig just nu! Är grymt sugen på att åka över o shoppa o kolla in kulturella saker :) Synd att man inte kan transportera sig snabbt över genom en manick! Hoppas du hittar massor med fint. Vet inte om du har kollat in Toves blogg på veckorevyn.com? Hon bor i NY o på hennes blogg står massor om vad man hittar dom bästa ställerna i NY! Ville bara tipsa lite :) Angående din fråga om Facebook så har jag ingen.. så nu slipper du leta! HAr du msn? Hälsa NY från mig! Kramar om

2008-02-26 @ 21:44:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0