Somnlost

Inatt har jag verkligen inte kunnat sova. Jag gick och la mig vid lite efter 12 och da hor jag massa konstiga ljud, som man inte hor annars. Det blaste och regnade ute och jag bara onskade mig hem till mitt rum hemma i Sverige.
Jag later alltid en liten lampa vara tand i koket och sen ha min sovrumsdorr pa glant for att det inte ska va sa morkt.
Ni kan ju tanka er hur radd jag var nar jag sag hur dorren rorde sig fram och tillbaka, precis som om det blaste inomhus eller som om nagon glantade pa dorren. Och det lat verkligen som om det var nagon i huset, en manniska alltsa. Just da angrade jag bittert att jag valde den har bo-varianten. Jag som ar sa morkradd, hur tankte jag igentligen nar jag tackade ja till att bo i ett ombyggt stall, SJALV?!

Sen hor jag sma sma tassar som springer over golven, krafsar, piper och dansar runt. Insag da att det var en hel familj med moss som beslutade sig for att spoka for mig. Tack horrni!
Var for radd for att ga upp och kolla var det var och framat halv 4 tiden somnade jag med ficklampan i handen.

Vaknade igen vid halv 6 och kunde inte sova pga av alla ackliga ljud. Huha!!!

Sa idag ar jag trott!!! Nar man for en gangs skull har sovmorgon sa kan man inte sova.

Maste skynda mig hem till Lina nu.
Vi ska till Stamford mall och branna lite pengar ;-)

Hors senare!!
KRAAAM

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Fanny!
Stackars dig, vilken natt du hade! Jag vet ju att du är så mörkrädd. Du vänjer dig säkert snart vid husets ljud, men var är mössen? Är de uppe på taket. Små är de, men de låter ju SÅ MYCKET. Bortsett från det verkar du ju ha det underbart. "27 dresses" låter som en film även i min smak. Ska hålla ögonen öppna efter den, men det lär väl ta ett tag innan den kommer hit.
Sköt om dig! Stor kram till dig och Jonathan från Kajsa

2008-02-02 @ 20:31:04
Postat av: majken

HejFanny!!!
Tack för att du svarade.Jag läste vilken hemsk natt du hade haft.Att ligga i ett hus som en gong varit en lada är nog inte så mysigg att såva i.Sixten fylde 4år i gåroch vi hade kalas.Idag skulle vi flyga drake,fast det blåste för myckert.Hälsa Jonatan från mig.Jag saknar dig.Kramar från Majken.

2008-02-02 @ 20:46:31
Postat av: mormor

Ojdå,det var ju klart inget vidare,men ljud av små möss blir så mycket större när det är på natten. Du pratar väl med din värdfamilj om det,så dom hjälper dig att fånga dem. Kram från mormor som tänker på dig.

2008-02-02 @ 22:37:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0