Spice Girls forever

Ja, vad ska man saga?
Gardagen var totalt overklig. Jag akte in till New York vid 12-tiden och hann precis kopa en skinny mocha och springa bort till Bloomingdales for att kopa en dagkram fran Clinique innan jag motte upp Therese pa Grand central.
Vid 3 motte vi upp Christine sa da fick vi Spice biljetterna. Sen at vi lunch pa Fridays, himla trevligt!

Darefter en snabb svang pa H&M innan vi gick tillbaka till Grand central. Jag passade da pa att byta om till min konsert-outfit, en rosa/svart klanning. Maste saga att det var valdigt svart att fa pa sig strumpbyxor inne pa en minimal toalett pa tagstationen. Men det gick :-)

Sen sa vi hejda till Christine och begav oss mot 33th & 6th ave dar vi skulle ta PATH taget till Newark, NJ.
Det kostade endast 1:50 dollar, sjukt billigt.

Nar vi kommer fram till Newark Penn station mots vi av 100-tals skrikande tjejer i 14-arsaldern, utspokade i glittriga klanningar och hogklackat.
Eh, okej? Jag och Therese foljer iaf strommen mot Prudentional Center dar konsertern skulle va.

Nagot lite komiskt var att nastan alla som var dar va i mellan 12 och 16 ar. Jag menar, dom i yngre tonaren kan ju knappast ha natt minne av den gamla Spice Girls tiden? De var ju bara bebisar, halla!
(sen kom vi fram till att de var dar for att se Victoria Beckham, haha)

Arenan ar sjukt stor och vi fick enormt bra platser. Latt vart de dar pengarna!
Sa kommer de da in pa scenen (en timme forsent) till tonerna av Spice up your life och det kandes bara sa overkligt att se dom sta dar. Alla 5 liksom! Det trodde jag aldrig skulle handa!
Jag tog massa kort, nagra blev ovantat bra! Och sa lyckades jag filma nagra smaklipp med min kamera ocksa.

Det var sa himla kul, verkligen en toppen konsert!
Och det marktes vilka som var de akta fansen, eller hur Therese?
Vi stod upp och sjong med i varenda lat.

Far erkanna att en och annan tar foll nar de sjong Goodbye och Geri var med!
Den laten handlar ju om henne. Ahhhh, sa fint!

Blev mycket Spice prat har men detta ar ju once in a lifetime!
Tank om jag hade vetat om detta for 8-9 ar sedan, vilken lycka!

Nar konsertern var slut sprang vi till taget mot Manhattan for att hinna med 11-taget till CT men vi missade det med typ 20 min sa vi fick vanta pa stationen.
Var framme i Darien dar jag parkerade min bil, vid 1 och da var det storm och sjukt kallt ute!
- 13 grader!

Trott, frusen och hes kom jag hem vid halv 2-tiden. Men med ett leende pa lapparna.
Somnade till tonerna av Viva Forever.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Gomorron, gumman! Ni verkar ha haft jättekul och har fått en härlig spice-upplevelse. Ska bli kul att se bilderna!!
Nu har paketet kommit till Jonte....så det blir till att åka in till NY till helgen igen, eller hur? Det är ju tänkt att ni ska dela på innehållet.

Tusen kramar från mamma!!

2008-02-12 @ 05:04:37
Postat av: christine

Det låter helt underbart gumman... Glad för din skull- Hoppas vi ses snart igen. Puss!

2008-02-12 @ 06:19:14
Postat av: mormor

Oh! vad härligt att det blev så bra på koserten,du får ju verkligen uppleva mycket i det stora landet. Nu går du förstås på moln några dagar (jag ser dig framför mig) kram mormor

2008-02-12 @ 09:58:50
Postat av: Rebecca

Hej! Låter ju helt underbart! Hade gärna också stått jämte dig o kollat in dom. Vi hade ju stenkoll på dom innan du och jag ;) Är verkligen glad för din skull att du får såna här chanser! Hoppas resten av veckan också blir bra! Höres. kramar

2008-02-12 @ 21:38:54
Postat av: Svenolof

Underbart att få läsa ditt,korta,kompakta, direkt,beskrivande och fullständigt heltäckande språk.Kram.

2008-02-13 @ 09:43:49
Postat av: Bitten

Hej Fanny!
Vilken upplevelse det måste ha varit.Hur var Viktoria i "levande livet"? Kajsa och Malin var utflugna under deras storhetsperiod, och därför är allt som har med Spice Girls att göra nästan okänt för mig. Jag jobbade inte heller med ungdomar då, så det är ett helt blankt kort.
En riktigt stor kram till dig på Alla hjärtans dag. Det blir spännande att läsa hur den firas hos dig.
Jättekram från Bitten.

2008-02-14 @ 08:34:21
Postat av: Mamma, pappa och Johanna

Alla våra hjärtans kramar till dej idag :)
Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

2008-02-14 @ 22:57:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0