Sverige i mitt hjarta

Okej, jag trodde aldrig jag skulle saga det har men; 1 ar kanns som en valdigt lang tid!
Trots att dessa 6 veckorna i USA har gatt i 190. Jag saknar ju er dar hemma!
Och jag saknar Sverige och Stockholm!

Mina Kalla Fotter dvd:er funkar inte har, inte ens filmerna jag fick av Emma, Jenny & Emelia innan jag akte.
Jag kan inte se Melodifestivalen for "min" dator har bara windows 98. Jag har aldrig missat Mello tidigare!

Idag blev jag extremt sugen pa Arlas jordgubbs Yoggi. Ingen mening att ens leta efter natt liknande i affarerna har.
Blir anda inte samma sak...
Och sa saknar jag svensk honung, lingonbrod och hushallsost.
Och att kunna CYKLA till affaren. Och ga pa lang promenad i Sterno.

Ar det detta som kallas hemlangtan?

Men som mamma sa innan idag; det ar bra att langta.
Och det tror jag hon har ratt i!

Far hoppas det kanns lite battre pa mandag nar jag far krama om Jonte. Och oppna mitt paket fran Sverige.
Hoppas Jonte sparade lite losgodis till mig.

Och jag ar sa glad att jag har mina harliga vanner har!
Utan er skulle jag akt hem igen!

Jag maste tanka positivt. Jag ar ju i USA for min egen skull (och min garderobs)
1 ar ju trots allt en valdigt kort tid om man tanker efter.

Ar saker pa det kommer kannas mycket battre nar varen hittar till Connecticut.
Det AR faktiskt ganska deppigt att butikerna bara har var/sommarklader nar det ar SNO ute.

Klockan ar 1 har nu sa ska val sova.
KRAM

Rebecca; har du facebook? Hittar inte dig dar..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Fanny,du bekräftar i din bloggtext att du har full kontroll på din hemlängtan,bra.
Hälsar Svenolof.

2008-02-24 @ 09:23:26
Postat av: christine

Fanny- Kom in till stan idag så ska jag krama dig! :-)

2008-02-24 @ 15:56:29
Postat av: Mamma

Hej igen! Jodå, snart kommer våren även till Connecticut. Jag säger även eftersom här har varit riktigt skönt idag....så våren kommer fortare än man tror. Är ändå lite avundsjuk över att du har kunnat göra snögubbar....det har det inte varit tal om här inte. Det hade nog varit bra med lite snö i alla fall så man kunde längta till våren. För som sagt var...det är faktiskt bra att hå något att längta till :)
Nu är pappa hemma om du vill ringa upp.
Kraaaaaaam, mamma

2008-02-24 @ 16:19:00
Postat av: mormor

Hej Fanny,klart att det blir bättre när våren kommer,jag längtar också efter den,för även om det inte varit snö-vinter,så har ju mörkret varit här,men det avtar nu från dag till dag och det är jag glad för. Idag har Loke o jag varit och hälsat på hos 'moster Cissi'och det var kul.Kram från mormor. PS hälsa till Jonathan,ge en kram fr.mig och be honom ge en till dig fr. mig.DS.(det blev lite invecklat,men det klarar ni nog)

2008-02-24 @ 19:55:36
Postat av: bitten

Hej Fanny!
Vi har varit i Drösebo hela sportlovet och jag har just läst ifatt på din blogg. Här är det en egendomlig vinter som liknar vår, men det känns inte riktigt rätt. Jag kan riktigt känna hur det känns med din hemlängtan, tror att jag var något av expert på att längta hem i yngre dar. Men det är gott att ha något som man kan längta efter så innerligt. Jag förstår att du också längtar efter vår och att få använda alla snygga vårkläder.
En jättestor kram till dig från Bitten.
Thord hälsar.

2008-02-24 @ 21:04:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0