Valentines day

Internet har kranglat nagra dagar sa jag har inte kunnat uppdatera. Men nu verkar det funka igen.
Man kanner sig verkligen langt hemifran nar man inte har internet.

Idag ar det ju da alla hjartans dag har. Varenda butik har varit proppfull med valentin prylar i manga veckor har. Jag fick en present vid frukosten, ett brevpappers set i sant dar hart papper.
Det var jatte fint!
Barnen fick en troja och ett Snobben pussel.

Vid halv 10 stack jag pa au pair mote pa Borders med Therese och Lina. (Borders ar en jatte mysig bokaffar med ett cafe, dar man kan lana vilken bok/tidning som helst att lasa gratis)

Satt dar och fikade och sen akte jag och Lina till Stop & Shop. Dar kopte jag varsin ballong till barnen, kort och sma chokladhjartan i rott papper.
Barnens mamma ar i Las Vegas med sitt jobb den har veckan sa jag ville gora det lite speciellt for dom.
Lagade tacos till middag idag. Barnen tittade misstanktsamt pa det, men at till slut upp det.
Fast de tyckte det var "too spicey" Men det var den milda kryddan, samma som finns hemma. Fragade anda i affaren om den var barnvanlig.

Ikvall ska jag hem till Lina. Hon ska hjalpa mig att lagga in alla mina bilder. (det funkar inte i denna datorn)
Ni maste ju se hur jag har det!!

I tisdags invigde jag min DVD-spelare. Tyvarr funkade inte mina svenska filmer sa jag slapade med mig Sex & the city boxen i onodan. Eller nej, helt i onodan var det forstas inte for dom funkar i Linas vardfamiljs DVD.
Sa hon har lanat den av mig. Tur att Sex and the city finns att lana pa biblioteket!
Jag lanade forresten tre filmer dar i tisdags: The other sister, Brokeback Mountain & The break up.

Har bara The break up kvar att kolla pa. Brokeback Mountain var sadar. Ingen film man orkar se mer an en gang. The other sister var lika bra som de andra 100 gangerna jag har sett den.
Maste lana lite nya filmer. Har ju mina filmkuponger att utnyttja pa Stop & shop. Nice!

Pa fredag ska vi har filmkvall, pa lordag ska jag soooova och aka till IKEA!!!
Det ser jag fram emot! Hoppas kottbullarna ar lika goda som hemma i Sverige!

Nasta vecka har barnen lov och veckan darpa ska familjen aka skidor.
Jag ska dock inte folja med, pga huset de ska lana ar for litet.
Men jag sorjer inte, for jag far en helt ledig betald vecka. Sa da ska jag vila upp mig, trana och bo nagra natter i Jontes lagenhet. Blir perfekt for da kan jag verkligen ta mig tid att upptacka New York.
Kanske ga pa natt museum, aka skridskor i Central park, leta grymma shoppinggator, spana in Jontes jobb, ga over Brooklyn Bridge (igen!) osv.

Forresten, min vardfamilj har hyrt ett hus vid havet i Maine (ett stort denna gangen). Sa vi ska aka dit allihop i sommar och bo dar 2 veckor.
Blir mysigt!

Oj, nu blev det ett sant dar langt inlagg igen. Skulle kunna skriva lika mycket till for det hander massa saker har hela tiden. Men sparar det till en annan gang.

Tanker pa er dar hemma idag. Jag saknar er!!
Bilder kommer ikvall!

KRAAAAAM


Kommentarer
Postat av: mormor

Hej Fanny,jag tänkte också på dig igår,på alla Hjärtans Dag. Kram från mormor.

2008-02-15 @ 07:37:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0