Busy day

Denna dag har varit en busy day. Jobbade som vanligt pa morgonen och vid halv 10 kom Lina och hamtade mig. Korde hem till henne sa jag fick se hur hon bor. Det var ett jatte fint och stort hus, typiskt amerikanskt. (Min vardmamma kallar forresten de enormt stora husen som finns har for "McMansions" Lite kul.)

Sen foljde jag med Lina och hennes vardpappa till NCC sa hon kunde skriva in sig pa en kurs. Det tog TRE timmar innan vi var fardiga. Herregud vad de ska krangla till det i detta land!
Nog for att det finns manga bra saker har men det finns lika manga daliga.

Nar vi var klara pa colleget och gick mot bilen sag jag en affisch dar det stod "Spring Fling prom + natt datum" Alltsa en varbal. Hur underbart kul skulle det inte va att ga pa en riktig amerikansk college prom?!
Maste ta reda pa om det galler alla studenter. For jag ar ju faktiskt student nu eftersom jag ar registrerad och har ett student ID :-) Galler det mig ocksa ska jag overtala Lina att vi maste ga och sa far vi borja jobba pa att skaffa varsin date. haha

Kom hem igen vid 1 sa da fixade jag lunch och sen akte jag och hamtade pa dagis.
Vid kl 5 foljde jag med barnen och Vivian till Wiltons pizzeria dar vi motte upp barnens kusiner och deras foraldrar. Det var trevligt!

Sen nar vi kom hem gick vi igenom barnens bad-rutiner och sen blev jag ledig.
Sa da akte jag och traffade Lina inne i Wilton. Forst var vi pa Stop & Shop, en mataffar som ar ganska okej. Darefter vidare till Starbucks (vad annars?) dar jag kopte min favvis: tall skinny mocha.

Bitten: Mocha ar halften kaffe och halften varm choklad, och skinny ar den lattare varianten. Valdigt god!

Sen korde vi vidare till Donkin Donouts och kopte varsin munk/kaka. Och sen hem till Lina for att fika och kolla pa Project Runway.

Korde hem till mig vid 10 och nu sitter jag har och vantar pa att pappa ska logga in pa skype.
Imorgon har jag sovmorgon men for att inte hamna i kaffe/munkar/pizza/kakor fallan ska jag folja med Vivian pa ett step pass imorgon bitti. Ja, jag offrar min sovmorgon. Inte likt mig.

Det ar valdigt kallt har nu. Ikvall har det varit alldeles stjarnklart ute. Saa mysigt!
Miss you!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0