I love my house!

Okej, har kommer en uppdatering sen jag skrev sist. Vivian och barnen hamtade mig pa hotellet i torsdags. Var sjukt nervos innan. Vi korde direkt hem sa jag fick se huset. Deras hus ar helt underbart, inte alls typiskt amerikanskt. Golven lutar, det finns stooora oppna spisar, hogt i taket och tre sma trappor mellan vaningarna. Valdigt charmigt och personligt. Mamma och pappa hade gillat det!!!

Sen gick vi ut till MITT hus. Herregud, va fint det ar! Det ar liksom som en studio med coola takfonster och etagevaning Ska lagga in bilder sa fort jag kan! Det ar en kombinerad hall/vardagsrum nar man kommer in med tv, baddsoffa och stereo, riktigt kok med ett stort kylskap/frys, micro, kaffebryggare och diskmaskin. Sen finns det en liten trappa upp till kontoret dar min dator finns. Sitter jag har uppe ser jag over hela lagenheten. Gott eller? hehe Sen har jag ett underbart badrum med badkar/dusch och varldens fluffigaste handdukar. Och det basta? Mitt sovrum saklart!!! Min sang ar helt ENORM. haha Sov som en prinsessa i natt i mina svensk designade sangklder som min vardmamma har kopt.
I sovrummet finns aven en enorm spegel garderob som man kan ga in i, en gungstol och en stoooor byra.

Underbart ar bara fornamnet men det allra viktigaste ar saklart familjen!! Var lite nervos for hur barnen skulle reagera och sadar men de ar sa harliga! Mina vardforaldrar ar jatte snalla och bra pa alla satt. Hela familjen hade gjort en Welcome skylt med svenska flaggen pa till mig och till efteratt efter middagen blev en Welcome Fanny tarta.  Fick aven en ROSA mobil. haha

De blev jatte glada for mina presenter och idag har jag lart barnen spela FIA och kasta gris. haha
Steg upp kl 7 imorse. Hade lite svart att sova for det osregnade inatt och nar regnet smattrar pa takfonstren later det som en inbrottstjuv eller natt. (pappa vet hur livradd jag var for tjuvar som liten, haha)
Men jag var for trott for att bry mig, sa jag sov vidare. Hjalpte till med frukosten och foljde med nar Devon skulle till skolbussen. Sen skjutsade vi Oliver till nursery school och jag fick traffa alla lararna.
Sen akte jag och Vivian direkt till Norwalk Community College for att kolla upp kurser. Engelska kurserna var fulla sa jag ska lasa Beginning Travel, Advanced Travel och World Travel Geography.

Det ska bli saa grymt kul!!! Kurserna sammanfattar hotell bokningar,  travel planner, bokningar i ovrigt, biljetter och massa massa annat som jag verkligen tycker ar intressant och som jag vill jobba med sen. Ni dar hemma vet ju att jag vill satsa pa en hotell karriar sen. hehe Och att plugga i USA ar en valdigt bra borjan. NCC ar typ nybyggt och har 12 000 studenter. Ser fram emot att borja!

Sen var jag, Vivian och Oliver var och handlade pa varldens mest annorlunda mataffar i Norwalk. Det var sa mycket provsmak dar sa man skulle latt kunna ata middag dar. Det korde leksakstag i taken och det fanns massa spelande mjuiksdjur som rorde pa sig och hjulade. Barnen verkar alska den mataffaren.

Sen var vi och fragade efter ett social securaty number, korkort osv. Vad ar det med amerikaner och pappersarbete igentligen?!

Har 1000 saker att skriva om men det far bli senare. Tankte softa i soffan med alla mina tv-kanaler nu. Har sovmorgon imon. Jag ska kora min sooooota bil for forsta gangen imorgon. Pirrigt men jag kan ju det dar med automatare ;-)

En sista sak bara. Barnen verkar ha accepterat mig for ikvall vid middagen sa Oliver:
I wan't you to be my nanny for ever and ever.

Godnatt kram till er fran mig!
I MISS YOU!!!

Kommentarer
Postat av: mormor

Åh,vad kul att du berättar om hur du har det.du har ju verkligen blivit väl emottagen och jag vet att de kommer att gilla dig,vad fint du bor också,jag börjar nästan drömma om att få hälsa på dig.kursen som du ska gå verkar kul och väldigt bra att få läsa den på engelska kan jag tänka mig.
tusen kramar från mormor som tänker på dig hela tiden.

2008-01-19 @ 11:49:02
Postat av: mormor

Åh,vad kul att du berättar om hur du har det.du har ju verkligen blivit väl emottagen och jag vet att de kommer att gilla dig,vad fint du bor också,jag börjar nästan drömma om att få hälsa på dig.kursen som du ska gå verkar kul och väldigt bra att få läsa den på engelska kan jag tänka mig.
tusen kramar från mormor som tänker på dig hela tiden.

2008-01-19 @ 11:58:57
Postat av: christine

Cute little story. I love it! :)

2008-01-19 @ 14:33:22
Postat av: Rebecca

Låter som du har det super där borta Fanny! Go for it! :)

2008-01-20 @ 12:32:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0