Lang dag

Idag har jag jobbat sjalv for forsta gangen. Foljde Devon till skolan och korde sen Oliver till dagiset. Sen var jag ledig i tva timmar sa da korde jag runt lite, bla till Wal*Mart och Borders.
Sen hamtade jag Oliver pa dagis igen och fixade lunch till oss. Lekte lite med hans nya piratskepp och gjorde en 'flygande drake' av ballonger. Vi provade den ute men det blaste inte sa mycket sa vi sparar den till en blasigare dag istallet. Spelade lite fotboll och sen var det dags att hamta Devon i skolan. I vanliga fall aker hon skolbuss men pa onsdagar har hon balett sa da hamtar vi henne. Vilken process det ar alltsa! Forst far man koa i bilko i kanske 10 min och nar man val kommer fram till 'cirkeln' star det larare dar och ser till sa ratt barn kommer till ratt bil. Valdigt annorlunda mot hemma, om man sager sa.

Sen korde vi till baletten, det tar typ 20 min att kora dit. Vantade medans Devon dansade och sa korde vi hem igen. Sen slutade jag jobba. Bestamde med Lina att vi skulle ata ute ikvall sa jag at inget har hemma. Traffade Lina i Wilton downtown och sen korde vi till Orm's Diner. Ett typiskt amerikanskt stalle. Vi kande bada for att va riktigt riktigt onyttiga och bestallde in varsin portion med choklad pannkakor. haha
Sa det blev dagens middag, men tycker jag fortjanar det efter att ha atit angkokt broccoli, bonor, sallad, frukt osv. till VARJE maltid i mer an en vecka. Eller vad tycker ni?

Sen korde vi till Starbucks sa jag kunde kopa min nya favvis: Tall Skinny Mocha. Yummi!
Darefter korde vi hem till mig sa Lina fick se hur jag bor. Vi kollade lite pa tv och sokte pa internet efter malls har i CT. Kom fram till att vi maste aka till Danbury mall pa fredag kvall. Hoppas jag far min lon pa fredag bara. haha
Och sa hittade vi ett outlet i Woodbury, typ en timme harifran. Verkar va ett himla trevligt stalle!

Imorgon ska jag jobba igen pa morgonen. Sen ar jag ledig i 4 timmar sa da ska jag hanga med Lina och hennes svenske vardpappa till NCC sa hon kan skriva in sig pa en kurs.
Pa kvallen ska jag satsa pa att kora ett traningspass pa gymet. Beroende pa hur trott jag ar forstas.

Langtar efter helgen for da ar det mycket kul som hander. Hojdpunkten blir forstas att traffa Jonte och Christine pa sondag och aterse New York!

Tanker mycket pa er dar hemma. Saknar er jatte mycket men ni finns med mig i huvudet precis hela tiden!!!
KRAAAM!

Kommentarer
Postat av: mormor

hej, ja det var väldans vad det händer mycket hela tiden,du är så duktig fanny,jag beundrar dig verkligen kram från mormor

2008-01-24 @ 21:28:16
Postat av: Ida

aa låter som du har det toppen =)
Woodburry ska ligga 15- 20 minuter från stället jag ska till snart!! Du får kolla upp det och se om det är ngt att ha!!
Take care
Kram Ida!

2008-01-24 @ 23:48:43
URL: http://idaellinorh.blogg.se
Postat av: bitten

Hej Fanny!
Vad är en Tall Skinny Mocca?
Ångkokt broccoli - låter så där gott. Rostad i ugnen är väl bättre. Det händer mycket varje dag för dig. Vad du hittar på saker med barnen. Det mest spännande här den här veckan har varit ett falskt brandlarm på skolan.
Ha det jättebra och en stor kram från Bitten.

2008-01-24 @ 23:51:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0