Glad Midsommar!

Hej pa er. Nu ar det sadar lange sen jag skrev igen. Forlat, har nog tappat intresset for att blogga.
Men med lite tur sa kanske det kommer tillbaka?

Mycket har hant sen sist. Kommer nog inte ens ihag allt.
Men i fredags tog jag iaf bussen till New York och darefter taget vidare till Connecticut.
Detta for att hinna saga hejda till Christine som bestamde sig for att flyga hem till Sverige. Hon sms:ade mig pa torsdagskvallen och sa att hon hade bokat flygbiljett. Detta var det sorgligaste ogonblicket hittills sen jag akte till USA.
Slutet pa VAR resa, for det kandes verkligen som vi genomforde den har resan ihop
Av oss tre som akte; jag, Christine och Sabina sa ar det bara jag som ar kvar har nu. En valdigt konstig kansla.

Tack Christine, for alla harliga minnen.
Kanner pa mig att du snart ar tillbaka i New York igen och da ska vi ut och gora stan osaker!! 

 


Pa lordagen tog och Lina taget in till New York. Jag panikshoppade ett par klarbla jeansshorts och en gul tubtopp och sen begav vi oss till Times Square for att kolla pa Sverige - Spanien tillsammans med massa andra svenskar.
Det var himla kul, bortsett fran att Spanien gjorde det dar dumma malet i sista minuten.
Sen gick vi lite pa stan och at middag pa Fridays.

I veckan som gatt har jag inte gjort sa mycket mer an o jobba. Barnen var ganska jobbiga igar och i sanna stunder undrar man vad sjutton man gor har igentligen.
Har mer an en gang onskat att det var mina sota, harliga och snalla Stockholmsbarn jag passade istallet...
Saknar er massor Alice & Agnes!!

Imorgon ar jag ledig sa da ska jag aka in till New York tidigt pa morgonen. Kl 7 narmare bestamt eftersom jag far skjuts av mina vardforaldrar som ska till jobbet. Dar ska jag forst hjalpa till att dekorera pa nattklubben dar midsommarfesten ska va och sen vid 5 borjar firandet i Battery Park pa downtown. Dar ska jag mota upp Lina, Josephine och Sanna.
Sa da ska vi dansa runt midsommarstangen, ata svensk midsommarmat och gora midsommarkransar.
Sen vidare till hostelet som vi har bokat och fixa iordning oss infor kvallen.

Ska bli sa himla kul!!! Ska ta massa kort sa ni far se!
Saknar er dar hemma!!

Ska springa en runda nu och sen packa infor helgen.

Glad midsommar!
KRAAAAAM

Kommentarer
Postat av: Ida - au pair i New York

ska du på midsommar festen då också på kvällen eller? =)

2008-06-20 @ 01:32:04
URL: http://idaellinorh.blogg.se/
Postat av: mormor

Hej Fanny,oh,så härligt att höra av dig igen,jag har väntat så, men jag förstår ju att det inte alltid är lika lätt att få ihop några rader.Låter kul att du ska fira lite svensk midsommar.Jag håller just på med midsommar-maten och väntar på Tilli och Loke.Tusen sommarkramar från mormor.PS. ha det så bra och sköt om dig väl. DS.

Postat av: Rebecca

Glad Midsommar! Hoppas du får en underbar dag! :) Här hoppas jag att det inte kommer att regna. Vi hörs snart igen!! Kramar om

2008-06-20 @ 14:08:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0