En helg att minnas

Sa var midsommar over.
Jag tog bussen in till New York kl 7 i fredags morse. Var framme vid halv 9 och promenerade fran Port Autorithy till ett cafe pa 8th ave. Satt dar till halv 10 och sen tog jag tunnelbanan till Soho. Letade efter natt att ha pa mig pa kvallen och hade nastan gett upp nar jag hittade en sidenklanning inne pa Zara. Paisley monstrad och alldeles perfekt! Yes!
Skuttade ut fran butiken med ett leende pa lapparna.

Tog sen tunnelbanan till 9th ave och 16st dar nattklubben Hiro ligger. Var dar i tre timmar och hjalpte till att dekorera. Som tack for det blev jag uppskriven pa deras lista. Det tackar vi for!

Sen akte jag en svang till Brooklyn for att halsa pa brorsan. Satt dar och pratade i tva timmar och at mexikansk hamtmat. Blir alltid lika glad av att traffa Jonathan. Han ar en pa miljonen!!!

Vid 8 akte jag in till Manhattan igen och motte upp partysallskapet, dvs Lina, Josephine, Sanna och Michaela. Traffade aven pa Frida och Tina i Battery park dar svenska midsommarfirande pagick for fullt.
Akte sen till vart hostel for att fixa iordning oss infor kvallen. Sa himla kul!

 Vid 11-tiden var vi redo och tog en taxi till Hiro. Blev inslappta utan problem och jag andades ut eftersom jag trodde det skulle bli problem pga jag inte ar 21. Men dar inne kollade de saklart leg!
Och jag fick inte komma in...For det var ju en HEL vecka kvar tills jag ar 21.

Men tror ni jag gav upp eller? Nej, nej :-)
Stod och tjatade i 20 minuter och lyckades till slut overtala Johnny-Depp-look-a-like-vakten att slappa in mig;
Vet ni hur? Jo jag sa;

I was supposed to be born on june 19 but I was 8 days late and I can't help that, right??!!
Come ooooon, its ONE week! ONE week!


Hihi, det funkade. Blev totoalt overlycklig!
Dansade natten lang till svenska klassiker som sommartider, dancing queen, sommaren ar kort osv.
Hade saaaa kul!!!
Men det var en person som verkligen fattades; Christine!!! Du skulle ju ocksa vart dar!!

Vid halv 5 (ooops) tog vi en taxi tillbaka till vart hostel. Somnade val vid halv 6 sadar.
Steg upp vid halv 11 och checkade ut och sen gick vi till en Diner pa 8th ave for att ata frukost.
Jag och Lina delade pa en fruktsallad och french toast, himla gott.
Blev manga harliga skratt nar vi satt dar och pratade om kvallen. Kandes lite som SATC faktiskt.

Vid 1 tog jag bussen tillbaka till New Jersey. Trott som en hel elefant och med varkande fotter.
Men det var de vart!! Det var lange sen jag hade sa kul!

Och mina vanner, det har ar bara borjan. Om exakt 5 dagar ar jag ocksa 21 ar och far ga ut lagligt har i USA!
Blir glad bara jag tanker pa det! Helt underbart!!

   

1. Franzi och jag
2. Jag kl halv 5 pa morgonen
3. Pa vag till en Diner for att ata frukost

Borjar kanna mig hemma i New York.  Bara alskar den staden.
Skulle va som en drom att nan gang fa bo dar!

KRAM pa er!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hej! Jisses låter verkligen som en lyckad midsommar för din del! Gud vad roligt det lät! Hade man ju inte sagt nej till i första taget. Här hemma blev det regn som "vanligt" fast en turnering i kubb hann vi allt med mellan regn skurarna. Härligt att det var ljust så länge! Vi cyklade hem från några kompisar här i Växjö (på landet, men nära stan) fick syn på en stor vildsvins galt! Jisses man blev rädd ett tag där, men när den hörde oss sprang den in i skogen. Puh inga djur att leka med direkt! Vilka bra bilder du tog. Snygg klänning också o vad brun du är! Här har vi inte sett solen på ett tag... hoppas det vänder snart! Ha det fortsatt underbart! Kramar om

2008-06-22 @ 21:02:48
Postat av: mormor

Hej,oh, vad gla'jag blir,när du berättar om allt kul du haft och vilken fin klänning du hade på midsommar-festen,kl.5 på morgonen ser du verkligen inte ut som nån trött elefant'ha det fortsatt kul, tusen kramar från mormor.

Postat av: Rebecka

ahh, jag har inte vågat mej in på din blogg sen jag kom hem.. för jag visste väl att jag skulle sitta här och längta tillbaka till er och New York. Så roligt att läsa att det går så bra för er! Jag har lite planer på att komma över, och då ska vi ses! :) Fortsätt lev livet! Tänker på dej. Kram

2008-06-24 @ 12:21:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0