Påskafton

Idag har vi firat svensk pask har i USA.
Jag steg upp vid halv 10, at frukost och borjade sen med mammas cheesecake.
Det gick ovantat bra faktiskt.

Sen sag jag att det lag ett paket till mig i posthogen.
Det var fran familjen Faltman i Stockholm som skickat 2 tidningar och marabou choklad.
Och tva fina teckningar fran barnen. Sa himla gulligt! Tack!
Ah, vad jag saknar er!!

Resten av eftermiddagen forberedde jag paskmaten. Jag gjorde en potatisgratang, stekte prinskorv och pysslade lite allmant.
Vid 5 kom antligen min bror till CT sa da hamtade jag honom i Darien.
Sa korde vi hem sa han fick traffa familjen och sa kom Lina hem till oss ocksa.
Sammanlagt var vi 8 st som at middag sa det var jatte mysigt.
Maten blev uppskattad och Jonte blev nojd och glad nar han fick en hel burk med kottbullar med sig tillbaka till New York.

Efter middagen korde vi genom Wilton sa Jonte fick se "min" lilla ministad innan vi korde till Stamfords tagstation.
Val dar missade han taget med typ 1 minut sa da hamtade vi upp honom igen och korde till Dunkin och fikade.
Sen korde vi lite vilse sa han nastan missade taget igen. Men tror att han hann med det iaf.

Det var nastan lite sorgligt att saga hejda. Vi maste bli battre pa att traffas oftare.

Imorgon ska jag (hall i hatten!) folja med till kyrkan. Det ska bli, ehh intressant.
Nej, men det ska faktiskt bli lite kul att se hur det gar till har i USA. Och sa maste man ju kla upp sig ocksa.
Det ar ju alltid kul!

Ska ringa hem imon ocksa.
Saknade verkligen er idag!!!

KRAM




1. Brorsan och jag
2. Nya traningslinnen
3. Nya traningsskor
4. Cheesecake fran Cheesecake Factory (nej, jag at inte gradden)
5. Skandinaviska mataffaren
6. Harlig New York dag

Kommentarer
Postat av: mormor

Hej Fanny det var ju fint av dig att bjuda på svensk
påsk-mat och jättekul att Jonathan kom och hälsade på. Jag behövde inte hålla i mössan,den satt kvar ändå,jag har f.ö. också varit i kyrkan nyligen och lyssnat på 3-4 o 5-åringar,när de sjöng,det var fint.
Skärtorsdag kom Loke hit och sov över till Långfredag,när resten av hans familj kom för att äta påskmat. Loke var så duktig,han hjälpte mig med både matlagning o dukning,han målade ägg och satte i varsin äggkopp,garnerade hallontårtan och efter maten tog han lillasyster med sig ut och letade upp påskgodiset som jag gömt i redskapsboden (eftersom det regnade).
jag önskar dig en fortsatt fin Påsk och fint vårväder. Kraaaam från mormor

2008-03-23 @ 09:06:49
Postat av: mormor

Hej igen,tack för fina bilder också.titta på din Hot mail, du har fått en påskbild,kram, m.

2008-03-23 @ 09:48:39
Postat av: bitten

Hej Fanny!
Så mysig du är som skickade köttbullar med Jonte. Du vet vad han gillar. Det är klart att man längtar hem lite extra, när det är helg, men det så roligt att ha med sig de där nya helgupplevelserna senare i livet. Då, när man sitter "på hemmet" och tänker tillbaka. Här har det varit full vinter i påsk och Kajsa och Majken och de tre små har åkt pulka flera gånger. Det var bäst att passa på - nästan enda gången den här vintern. Nu räcker det emellertid med vinter. NU VILL JAG HA VÅR!!!!!!!
En stor kram till dig från Bitten
Thord hälsar

2008-03-24 @ 15:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0