Snart 2 manader

Pa fredag, den 14:e mars, har jag varit har i 2 manader. Helt otroligt vad tiden har gatt fort.
I sondags akte jag, Lina, Rebecka och Linas vardmamma till Woodbury Outlet. Ojoj, vilket stalle.
Som Barkaby i Stockholm fast 15 ganger storre. Dit kommer vi helt klart aka fler ganger!
Nar vi kom hem igen korde vi och motte upp Christine och Diane i Stamford och sen vidare till Little Thai Kitchen.
Dom har SAA GOD thaimat. Tyvarr ar dom som jobbar dar inte lika trevliga.
Nar vi skulle betala bad vi om att fa betala seperat eftersom vi var 5 st.
Men se det gick ju absolut inte! Vi stod dar i 20 minuter och vantade.

Den dar stackars thailandska tjejen var sa arg sa hon kokade ch det blev ju inte battre nar vi bara la 3 dollar i dricks. Men dricks ger man ju nar man ar NOJD!
Och kunden har faktiskt alltid ratt. Sadesa!
Men var dock lite radd for att fa en gronsak i huvudet nar vi gick ut darifran.
Vi far nog bestalla hem maten i fortsattningen. hihi

I mandags var jag pa Zumban (latin-dance) pa gymmet. Jag var yngst dar, resten var 40-50-aringar.
Jag fick bita mig i lappen for att inte borja gapskratta. Ingen forutom instruktoren dansade ett steg ratt.
Jag sa till tanten jamte mig; I'm soo bad at this!
Da sager hon; We're all bad at this. Just try to have fun. You look great!
Haha, snallt sagt.
Men jag kande mig anda vig som ett skandinaviskt kylskap.
Jag har ju inte latin rytmerna i blodet, om man sager sa.
Dessutom finns det ett stort fonster ut till gymet fran rummet.
Lite smatt pinsamt, ja!
Men jag ska nog fortsatta ga pa det passet for det ar ju trots allt ROLIGT!


Igar var jag med bilen pa biltvatt. Jag var generos och gav 5 dollar i dricks och vad far man for det?!
Jo, de pajar radion. Tack sa hjartligt. Tror att de har gjort natt med antennen pa bilen.
Var sitter den pa bilar igentligen? Nan som vet?

Igar kvall korde jag och Lina till Christine's nya hus. Vi hittade nastan med en gang.

Sen korde vi pa guidad tur och visade henne gymmet i Wilton, Starbucks i Wilton, Borders, Wal*Mart, mitt hus, Linas hus osv.

I helgen hoppas jag pa IKEA och/eller New York.
Men framforallt hoppas jag att min kare bror kan hoppa pa taget till CT och halsa pa mig!!!
Kom igen Jonte, lite lantluft ar vad du behover!!
Staderskan ska dessutom stada mitt hus idag sa det kommer va jatte fint hemma hos mig!

Borjar snart jobba igen. Skola ikvall. Blir val kul.
Provar ringer hem imon pappa, sa jag far prata med dig!!!
Du maste ju saga vad du onskar dig i fodelesdagspresent!!

Saknar er, mamma, pappa & Johanna!
Och alla ni andra ocksa forstas!

Saknar svenskt losgodis ocksa forresten. Tank att amerikanarna inte har forstatt det fina med det annu!

KRAM KRAM!

Kommentarer
Postat av: bitten

Hej Fanny!
Vad det händer dig mycket. Jag har varit i Göteborg några dagar och vips, så har det hänt mycket hos dig. Det där med latindanser blir jag avundsjuk på. Emil har haft feber några dagar, så det passade ju bra att jag var där och kunde ha honom hemma. Han pratar så mycket nu. Hoppas att du får ut Jonathan till "landet" Ha det jättebra.
En stor kram från Bitten.

2008-03-13 @ 00:22:19
Postat av: pappa

Hej Fanny som vanligt är det jättekul o höra av dig och läsa dina roliga o mysiga kommentarer Mamma berättade att du ev. tänkt ringa idag (torsdag) Jag är hemma
mellan kl 16.30-17.30
samt efter kl 22.00 vår tid
Om det är svårt med de tiderna kan vi ringa i morgon ,då är jag ledig hela dan
Stora kramar från Pappa !!!!

2008-03-13 @ 05:37:35
Postat av: mormor

Hej Fanny! ojoj,nu har du hunnit med en massa kul igen och det är klart att du ska fortsätta med dansen...
jag tycker också att Jonathan ska hälsa på hos dig,så han får se hur du har det och njuta av 'lantluften'.
tack för du ringde i tisdags,det var så kul att höra dig,jag blev såååå glad.
kram från mormor

2008-03-13 @ 07:42:41
Postat av: Mamma

Hej Fanny!! Kul att prata med dej häromdan. Kan bara inte fatta att du är så långt borta för det hörs bättre nu än det gjorde ifrån Stockholm. Konstigt men sant :)

Synd, det där med radion. Har du kollat om antennen ligger i bilen kanske?

Jag tror att du är jättefin på latin-dans. Tanten har alldeles rätt, "You look säkert very great, my dear!" Fortsätt öva!!

Hoppas att Jonte tar sig en liten resa hem till dej i helgen! Tänk vad mysigt ni skulle ha....

Längtar efter er båda!!!

Tusen kraaaaaaamar från mamma!!

Ps. Kanske kommer det post nån dag snart, man vet ju aldrig :)
ds.

2008-03-13 @ 17:38:12
Postat av: Kajsa

Hej Fanny!
Äntligen hör jag av mig. Det är så roligt att läsa din blogg och hänga med i allt du gör. Det händer ju så mycket! Latino-dansen låter så himla kul. Jag tror det är skitsnyggt! (Sixtens favorit-styrke-ord för tillfället. Allt är skit-...)
Vi är just hemkomna från en vecka i Sälen. Åh, vad härligt vi har haft det! Skulle helst stanna en vecka till. Barnen blev så duktiga på den här veckan. Majken kunde lite sen innan och åkte från toppstugan från första dagen. Jätteroligt att kunna åka med henne. Sixten stod på skidor för första gången idag för en vecka sedan, men redan i torsdags åkte han själv liften upp till toppen i barnbacken och ner igen utan hjälp. Totally fearless! Och inte lite kaxig. Om han trillade, spände ha ögonen i mig och sa: "Det var ditt fel!" Helt bedårande i hjälm som går ända ut på axlarna. Det är bara en tidsfråga innan de susar ifrån sina spattiga föräldrar. Vi är inga ess, Rolf och jag, men roligt har vi.

Ha det bra, Fanny! Många kramar till dig och Jonte från Kajsa

2008-03-16 @ 11:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0