En dag i parken

Oj, vilken lang dag det har varit!
Motte upp Lina pa grand central vid 12, sen gick vi vidare till Sephora dar Lina shoppade loss.
Jag var duktig och holl i mina pengar. Men det var svart ;-)
Sen promenerade vi upp till Central park och tog massa massa kort.
Sa himla kul! Vi var vid Sheaps Meadows, Strawberry Fields, The Boathouse, gick over alla gamla broar och pa alla sma smala stigar. Sen korsade vi parken over till east side och gick in pa Metropolitan.
Kandes sa konstigt att ga pa den dar stora trappan som ar med i alla filmer.

Vi at middag pa ett litet caf'e liknande stalle som hade jatte goda grillade mackor.
Sen var det dags att aka ut till Brooklyn for att hamta min resvaska hos brorsan.
Det blev en VALDIGT lang tunnelbane resa ma ni tro!

Vi borjade pa 57 st och akte ner till 14 st. Val dar sa gick saklart inte L taget sa da akte vi till 8 av. Men tror ni taget gick dar da? Nej da, sa da tog vi A taget upp till Times Square, gick hela vagen till N taget och akte det till Union Square. Hoppade pa L taget och fick saklart byta och vanta pa nytt L tag pa Bedford Av.
Efter 1,5 var vi framme pa Montrose av.
Hamtade min resvaska och begav oss mot nya favorit platsen tunnelbanan igen. Bestamde mig dock for att stanna en natt till i New York sa jag foljde Lina till grand central och akte tillbaka till Brooklyn igen.
Vill inte veta hur manga timmar jag spenderade i tunnelbanan idag. Men aaaaalldeles for manga!
Har iallafall blivit gryyyyyymt bra pa att hitta. Kanns som att aka i Stockholms tunnelbana. Piece of cake!

Motte upp Jonte nar jag kom fram och sa gick vi och kopte lite chips.
Tvingade honom att kolla pa filmen Maid in Manhattan ikvall. haha
Erkann du tyckte den var bra Jonte?!

Imorgon vet jag inte riktigt vad som star pa schemat. Blev ju lite oplanerat det har.
Vill aka Staten Island farjan. Far se om Jonte gillar den iden.

Lagger in bilder nar jag har tid!
Kram kram!

Kommentarer
Postat av: mormor

Det är svårt att hänga med i alla tågbyten och väskhämtningar,men huvudsaken att du fixar det och det gör du ju med bravur'.Ska bli kul att få se bilder fr. Central Park.Ha det bra och hälsa till Jonathan. Kram mormor.

Postat av: Mamma

Hej Fanny-gumman! Hoppas allt är bra med dej :) Hörde av Jonte igår att du har åkt till Lina. Hör gärna av dej idag om du har möjlighet. Sköt om dej väl!! Kraaaaaaam, mamma

2008-05-05 @ 06:32:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0