Hogsommarvarme och poolparty

Okej, jag ar usel pa att blogga. Sorry!
Har hant massor sen jag skrev sist men det basta maste vara att mamma & pappa har kopt en ny webcam sa jag har fatt se min alskade familj live for forsta gangen pa 4,5 manad!!!
Det var oslagbart!

Denna helgen har varit memorial weekend sa alla har varit langlediga. Aven jag sa i lordags akte jag och hamtade upp Lina pa busshallplatsen. Hon akte hela vagen fran CT for att halsa pa.
Vi spenderade hela dan i kopcentret och sen at vi middag pa mitt favvis stalle; Desert Moon (som finns i CT ocksa)
Sen delade vi pa en cheesecake bit fran Cheesecake Factory och fyndade massa bra-att-ha grejor pa Target.

Igar akte vi in till New York pa morgonen. Vi gick heeeeela vagen fran Port Autorithy ner till Battery Park (i sommarhettan) dar vi kopte glass i vantan pa Jonte och hans 3 kompisar som var har pa semester.
Nar alla hade kommit gick vi bort till Staten Island farjan for att aka bat i det harliga vadret.
Det var himla harligt med frisk havsbris och underbar utsikt over lower Manhattan och Frihetsgudinnan.
Och den dar farjan ar ju dessutom gratis :-)

Nar vi val kom tillbaka till Manhattan igen tog vi tunnelbanan upp till Broadway for lite shopping.
Sen vidare till Times Square for vi tankte ata pa Hard rock cafe men det var 1 timmes vantetid for att fa bord sa da stack vi till ett thai-stalle i Brooklyn istallet. Himla trevligt det ocksa.

Sen akte jag bussen hem igen.
Idag har vi haft poolparty har hemma hela dagen. Sammanlagt var vi 7 vuxna och 6 barn. Vi har grillat, haft vattenballong-krig, simmat och lekt MASSOR i poolen osv.
Det var himla kul. Har naastan blivit pepparkaks-brun. Raknar med att va riktigt brun till helgen for vadret skla vara toppen hela veckan.
Nu ikvall ar det sa varmt har inne att jag maste ha bada mina fonster oppna. Och det ar inte ens sommarvarme har annu enligt amerikanarna. Puuuh!

Men jag tanker inte klaga. hihi
Nu ska jag kolla lite pa The Notebook och sen sova.

Saknar er dar hemma!!!
KRAM KRAM

Kommentarer
Postat av: mormor

Hej Fanny!det var kul att du skrivit igen,så man får veta hur du har det.Skön sommar har du ju,så är det inte här än,men det kommer väl hit också (i natt har det t.o.m varit frost),så jag får hålla på att täcka över mina blommor,jordgubbar och potatis på kvällarna.
ha det bra och sköt om dig väl' kramar från mormor.

Postat av: Tina

Hej!
är lite halvsjuk, min näsa rinner hela tiden, är lite hes och har lite huvudvärk men annars är det finfint här trivs redan bra. Hur är det med dig? Ja det hade varit jätte kul om vi kunde ses i veckan, har ingen telefon förtillfället man kan fråga familjen om jag kan låna deras så ringer jag dig snart!

kramar

2008-05-27 @ 15:08:26
URL: http://johansson.tina.blogg.se
Postat av: Rebecca

Hej!
Allt bra med dig?? Det hoppas jag verkligen iaf! Det verkar som att du har det bra i den nya familjen. Trivs du i den nya staden o alla sysslor som hör till? Värkar som du har härligt väder o här i växjö har det varit strålande sol o varmt idag så känns att Juni snart är här! :) Hoppas vi hörs snart igen. kramar om!

2008-05-27 @ 21:44:17
Postat av: bitten

Hej Fanny!
Så roligt att läsa din blogg igen.Jag har nästan blivit beroende av den. Du har skämt bort oss. Vilken söndag du hade. Du skriver om platser som man känner igen från filmer och böcker, och du är DÄR. På skolan är det fullt upp nu - utspark på torsdag. Jag har två gamla elever, som går ut. Jonathan blev väl glad för köttbullarna?
En stor kram från Bitten

2008-05-27 @ 22:31:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0