Uppdatering!

Bloggen har kranglat anda sen jag flyttade men nu verkar den funka igen!
Back on track!

Som ni vet sa flyttade jag till Jersey i fredags. Lina och Christine motte upp mig pa Starbucks i Wilton dar min nya vardmamma skulle hamta mig. Vi satt dar och vantade i 1,5 timme. Drack kaffe och bara pratade. Sen blev det da dags att saga hejda. Kandes jatte sorgligt, aven fast vi bara bor 2 timmar ifran varandra nu.

Bilresan till Jackson blev ovantat lang pga det regnade (amerikanarna kan inte kora bil nar det regnar) + att det var Mors-dag helg. Jag fick ju se mycket iaf. Vi korde langs med hela east side pa Manhattan, genom Brooklyn, over till Staten island osv.
Vid 7 tiden var vi framme i Jackson, NJ.

Barnen ar sa himla goa. Riktigt sma charmtroll! Och man marker pa dom att dom faktiskt VILL ha en au-pair. Verkligen tvartemot barnen i CT.

Familjens hus visade sig vara nybyggt och valdigt stort. Mitt rum ar jatte fint. Det finns en walk-in closet och ett stort fonster med utsikt over tradgarden och poolen. Very nice!

Och jag ar helt kar i omradet!
Alla husen ar nybyggda och det bor bara barnfamiljer har. Sa himla harligt att ha GRANNAR igen!!
Gatorna har sanna dar trottoarer som man ser i filmer och som ar perfekta att springa pa. Och det ar gangavstand till tre stora stall. Det finns hastar overallt!!
Sa jag har bestamt mig for att bli hastnord igen och borja rida.

Bilen jag kor ar nagot utover det vanliga.
Det ar en stor ursnygg stadsjeep med alla tankbara finesser, som man inte ens visste att man behovde.
Man marker att den inte ar sa vanlig for folk vander sig om och kollar nar man kommer korandes. hihi

Ska sova nu.
Kram kram!

Kommentarer
Postat av: mormor

Hej Fanny, oh vad skönt att höra av dig igen och få veta att du har det bra, sköt om dig väl.Kramar från mormor.

Postat av: bitten

Hej Fanny!
Det verkar ju helt klart att du har gjort ett gott byte. Den senaste veckan har det varit så tomt utan dina inlägg. Tufft att bli hästtjej igen - du har ju erfarenhet. Det finns säkert mycket bra shopping till det intresset också, eller?
Jättekram från Bitten

2008-05-14 @ 19:11:18
Postat av: Christine

Glad att jag faktiskt pressade dig lite till att gora en re-match. Dar ser du degen- man kan faktiskt fa de rinktigt bra!

Sjalv ska jag ivag och traffa en fam snart, KUL!

Hors snart!

Puss

2008-05-14 @ 23:33:34
Postat av: Majken

Hej Fanny!
Jag är i drösebo och klockan är halv 11.Vädret har
varit bra men i dag rängnade lite när jag var på
fritis.Hundvalpen är född och är jättesöt och man
kan inte tro att den kan bli sötare.Vi längtar
äfter dig.Kramar Majken

2008-05-16 @ 22:31:51
Postat av: Rebecca

Hej hej! Sitter i ett soligt växjö och fick se ditt nya inlägg. Fint väder hos dig också hoppas jag? Verkar som att denna familjen verkar vara bra. Får hoppas att dom är det också! :) Du verkar klara dig riktigt bra i USA härligt! Något speciellt planerat nu inför sommaren?? Kramar

2008-05-17 @ 13:47:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0